۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

رشته اش







مواد لازم

ارد سفید
اب
نمک

این رشته رو به روش ازمون و خطا و هم نکته هایی از نانهای مختلف بهش رسیدم .چون برای من صرف نمیکرد تا ازایران هر بار کلی رشته اش بیارم

اول بیم استکان اب سرد و با نوک قاشق چای خوری نمک خوب مخلوط میکنیم تا نمک کاملا حل شه و بعد به این اب کم کم ارد اضافه میکنیم .نباید خمیر سفتی بدست بیاد همین که به دست نچسبه کافیه بعد حدود 10 دقیقه ورز بدید اینقدر که سطح همیر صاف شه 45 دقیقه تا 1 ساعت در حالیکه روش رو پوشئندین تو دمای اشپز خونه استراحت بدید بعد از اید مدت خمیر رو لوله کنید و اروم اروم با دست نازکش کنید این خمیر خود به خود کش میاد و خیلی زحمت نداره نازک کردنش
فقط دقط کنید که قسمت های نازک شده رو خوب ارد پاشی کنید چون سریع میچسبه
من برای خشک کردن روی چند ورق روزنامه دو لایه دستگیره تمیز میندازم و بعد روش ارد حسابی میریزم و رشته ها رو روش پهن میکنم 2 یا 3 روز طول میکشه تا کاملا خشک بشه البته باید بهش سر زد و به همش زد تا به هم نچسبن
و البته همون طور تازه هم استفاده میکنم و هر بار به اندازه ای که لازم دارم درست میکنم و نگه نمیدارم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر